In overleg beoordelen wij de redactionele staat van de tekst en bepalen het uurtarief. Daarna vindt per fax de orderbevestiging plaats. Zodra die bevestiging binnen is, kunnen de teksten per e-mail of per post doorgestuurd worden, waarna het redigeren kan beginnen.

Het basistarief per uur bedraagt € 39,- exclusief BTW (19%). Dit tarief varieert met de ‘bewerkingsstaat’ van de teksten. Hoe bewerkelijker, des te hoger de uurprijs. Bewerkelijke teksten kunnen een uurprijs van €  57,- krijgen, in uiterste gevallen tot maximaal € 68,- per uur, altijd in goed overleg met de opdrachtgever. U kunt daarbij aangeven of u prijs stelt op diverse extra tekstverbeteringen. U kunt kiezen uit Basis (spelfouten, stijlfouten – € 39,- per uur exclusief BTW), Basisplus (spelfouten, stijlfouten, verbeteringen toepassen waar mogelijk – € 46,- per uur exclusief BTW) en Totaal (alle mogelijke tekstverbeteringen toepassen – € 57,- tot € 68,- per uur exclusief BTW). Ook kunt u met het omschrijven van de doelgroep aangeven in welke stijl u de teksten wilt hebben. Wij passen onze redactie daarop aan.

Voor spoedklussen is er een snelservice vanaf € 68,- per uur exclusief BTW, oplopend per moeilijkheidsgraad. Globaal gaat het bij spoedklussen om een deadline variërend van enkele uren tot enkele dagen. ‘Normale’ klussen zullen doorgaans een week tot enkele weken tijd vergen.

In praktijk blijkt ook behoefte te bestaan aan een redigeerservice tegen een laag tarief.
Het gaat hier vaak om redigeren van rotatiedrukwerk; advertentiebladen of huis-aan-huisbladen waarbij het doorlezen van de tekst en het verbeteren van de ‘ergste’ spelfouten de belangrijkste criteria zijn. Deze service kost € 34,- per uur exclusief BTW.

Dus:

Globaal lezen € 34,-
Redigeren € 39,- /  € 68,- tarief oplopend per moeilijkheidsgraad
Spoedklussen vanaf € 68,-


Redacteur nodig? Bij ziekte op de redactie of drukte vanwege vakantie of feestdagen lijken de deadlines te veranderen in spookverschijningen. ‘De krant komt altijd uit’ zeggen ze. Maar vraag niet hoe en ten koste van wat en vooral wie. Laat u niet ziek of gek maken. Redigeerwerk kan immers uitbesteed worden aan De Redigeerdesk; gewoon even bellen.
In sommige gevallen is het inhuren van een redacteur een betere optie in verband met de communicatie op de afdeling / redactie. Vraag naar de mogelijkheden, voorwaarden en tarieven op redactie@redigeerdesk.nl

terug




De Redigeerdesk springt in bij de redactie van websites. U kunt ons voor alle disciplines inschakelen. Voor de eindredactie; het schrijven van teksten, interviews, nieuwsbrieven of het leveren van foto’s.
Onderzoek toont aan dat de inhoud van veel websites achterhaald of verouderd is. Geen tijd om het bij te houden, zegt men. En juist dat is zonde, want het kan ook anders. De Redigeerdesk doet het voor u. Volgens uw wensen. Zo kunnen wij actuele content toevoegen aan uw site. Elke dag een nieuw artikel bijvoorbeeld, of elke maand. In overleg met uw host of webdesigner zorgen wij voor de juiste updates.
Ook is het mogelijk om uw site dagelijks te controleren, zoals u ook uw kantoren en gebouwen laat beveiligen door een beveiligingsdienst. Dan is er tenminste iemand die oplet.

terug




Teksten schrijven, artikelen aanleveren, nieuwsberichten sturen; tekst en content bepaalt ons dagelijks leven. U kunt bij ons terecht voor folderteksten; teksten voor websites; krantenartikelen, rubrieken of special interest. Tekst en content, de oervorm van het schrijfbedrijf.

terug




Herschrijven is een ondergeschoven kindje in de tekstwereld. De teksten op uw folder en website vormen de basis van uw communicatie. Het is uw etalage. Maar een bedrijf is, net als de tijdgeest en de taal, in beweging. Daarom is het herschrijven van teksten een middel om uw bedrijf een nieuw aanzien geven. Soms kan dat op basis van de oude tekst, die het fundament vormt voor de nieuwe teksten. Maar vaak is frisse nieuwe taal nodig. Achter de term ‘herschrijven’ gaan synoniemen schuil als moderniseren, upgraden, faceliften, aanscherpen, renoveren, uitbreiden of aanpassen. Oude tekst in nieuwe taal. Noem het zo u wilt.

terug




Advertorials in lokale of regionale media zijn uitstekend voor de naamsbekendheid. Met een advertorial trekt uw een bedrijf, winkel of organisatie uit de anonimiteit van bedrijfsterrein en winkelstraat. Een advertorial kan zeer doeltreffend uitpakken. Wel moet de juiste balans gevonden worden tussen tekst, beeld en informatie. De juiste toon zoeken, de gevoelige snaren raken. In combinatie met aanvullende middelen, zoals het organiseren van een open dag of het verspreiden van een flyer in de directe omgeving, werpt dit nog eens extra zijn vruchten af. Advertorials worden op maat gemaakt. Samen met de opdrachtgever zoeken we de uitgebalanceerde keuze.

Flyeren is fun. Een onderschat middel voor midden- en kleinbedrijf bovendien. Ook het geheim van de flyer zit hem in de juiste toon en het juiste taalgebruik; maar ook in de opmaak, de aanbieding en de wijze van verspreiding. Wilt u als middenstander een rechtstreekse benadering van de klant in uw woonomgeving, dan wisten wij het wel: flyeren! En niet weggestopt in die stapel drukwerk en advertentiebladen door de brievenbus, maar exclusief op de deurmat bij de potentiële klant. Vooralsnog alleen in Midden-Nederland, in overleg.

terug




Uw website schreeuwt om aandacht en originaliteit. Hoe pakken we dat aan? Met digitaal vuurwerk lukt het misschien, voor eventjes. Maar niet ieder product of bedrijf leent zich hiervoor. Gelukkig zijn er ook integere en originele manieren om de aandacht te trekken. Dat kan zowel met tekst als beeld. Maar het vraagt gevoel, inzicht en aandacht.

Het ontbreken van bezoekers op de website kan verschillende oorzaken hebben. De inhoud van de site is te saai of het product spreekt (nog) niet tot de verbeelding. Probeer dan eens iets anders om de traffic op gang te krijgen. Met een originele foto, waar een prijsvraag aan verbonden is. Of met een opvallende slagzin. Er zijn legio mogelijkheden. Maar het leukste is iets bedenken wat een ander niet heeft. Bijvoorbeeld een oneliner van De Redigeerdesk. Elke dag of elke week een grappige, absurde of actuele oneliner op uw site fleurt de boel op en trekt de aandacht. Of wat dacht u van een passende column, over een door u aangedragen thema. Exclusief. Want de aandacht trek je toch het liefst met originele middelen, en niet met toeters en bellen.

terug